Generelle informationer

På hjemrejsedagen skal værelset/lejligheden forlades om morgenen, og de fleste steder er et bad muligt før afgang – evt. mod betaling. De steder, hvor dette ikke er muligt, kan guiderne anvise den nærmeste mulighed, typisk svømmehal.

Overholdelse af regler om pas og visum er den rejsendes ansvar, men vi hjælper gerne. Skal du flyve så følg med i dagspressen eller lufthavnens hjemmeside om nye regler eller generelle ændringer af check-in tider. Det er kundens ansvar at have gennemført check-in senest det anførte tidspunkt.

 

Generelt om priserne

Priserne er opgivet pr. person ved typisk 2 på samme værelse eller det anførte antal personer i en lejlighed. Der vil fremgå, hvorvidt transport og andet er inkluderet. Hvis transport er inkluderet, er også afgifter, vejskat, bro/færge, lufthavnsskatter og andre relaterende udgifter inkluderet.

Ved indkvartering med pension dækker prisen normalt det tilsvarende antal måltider, som der er overnatninger på hotellet. På en normal busrejse med halvpension vil der således være 7 gange morgen- og aftensmad – og mangle morgenmad ved ankomst og aftensmad inden hjemrejsen.

Transport tillæg/fradrag for anden transport, hvis en sådan er mulig, vil fremgå. Dette gælder også rabat for egen transport.

Skipas, skileje, skiskole: Fremgår af hjemmesiden – eller oplyses gerne ved henvendelse til bureauet.

 

Børne-rabatter

Gælder ikke for skolegrupper, men gerne for alene-forældre med et eller flere børn.

 

Enkeltværelse

Normalt udgør enkeltværelsestillæg 10-20% af grundprisen.

 

Nødtelefon / døgnvagt

Kontakt til rejsende (i forbindelse med sygdom e.l.) kan bedst ske via vort kontor (i sæsonen er der gennemvalg til døgnvagt!)

 

Forsikringer

Det er op til den enkelte at tegne eventuelle forsikringer. Kontakt os – og vi hjælper gerne.

Vær opmærksom på, at en afbestillingsforsikring skal betales senest samtidig med den første indbetaling til turen.

Det Gule Sundhedskort er IKKE længere gældende som Rejsesygesikring. Vi anbefaler, at man i det mindste har ’Det Blå Kort’ med – og tegner en hjemtransportforsikring. Bedre er naturligvis at tegne en decideret rejseforsikring. Ring – og vi hjælper med at finde rundt i junglen.

 

Rejsegarantifond:

Østergaard Rejser ApS (CVR 18096838) er registreret i Rejsegarantifonden med nr. 923.

Handelsbetingelser

Vores almindelige handelsbetingelser gælder, når du køber en rejse gennem os.

Persondataloven

Henvendelser / evt. kommende kunder

Vi registrerer ved henvendelser navn, mailadresse og telefonnummer på potentielle kunder og evt. fødselsdatoer på medrejsende ved udregning af børne-/senior-rabatter.

 

Gæster

Vi registrerer ud over ovennævnte kundeoplysninger også navn, postadresse og fødselsdato på alle medrejsende gæster og naturligvis, hvad der er bestilt (rejseform, afrejsested, ophold, madbestillinger, indkvartering, evt. skipas o.l. – og specielle ønsker).

 

Opbevaring af data

Vi opbevarer dataene fortroligt på server placeret i Danmark, hvor der udelukkende er mulighed for at tilgå dem med password, og udelukkende af firmaets ansatte.

 

Videreformidling af data

Vi videregiver kun relevante og minimale data (typisk navn, mobilnummer og evt. fødselsdato) om vore gæster til relevante samarbejdspartnere, nemlig flyselskaber, busfirmaer, hoteller og guider – og evt. forsikringsselskab, hvis der tegnes en rejseforsikring. Data om henvendelser / evt. kommende kunder videregives naturligvis ikke til nogen!

 

Ret til indsigt / rettelse / sletning af data

Vi oplyser gerne, hvad vi har registreret om dig – kontakt os blot og få en udskrift. Og kan vi slette oplysninger uden at komme på tværs af myndighedskrav, gør vi det naturligvis om ønsket.

 

Højbjerg, den 25. maj 2018
Østergaard Rejser, Mølleskovvej 4, 8270 Højbjerg Kim og Kent Østergaard